صفحه اصلی
دومین جلسه هیئت ‌امنای دانشگاه شهید بهشتی در سال 1399 برگزار شد
  • 7524 بازدید

دومین جلسه هیئت ‌امنای دانشگاه شهید بهشتی  در سال  1399، سه شنبه 28 بهمن به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه گزارشی از وضعيت پروژه‌های عمرانی، وضعیت ساختاری دانشگاه، منابع انسانی (هیأت علمی و غیرهیأت علمی)، وضعيت تحول فرآيندها، تعداد دانشجویان، وضعیت پژوهش، فناوري و همكاري‌هاي علمي بين‌‎المللي و بودجه دانشگاه ارائه داد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حال حاضر 14 هزار و 646  دانشجو به صورت روزانه، 4550 دانشجوی شبانه و 268 دانشجوی خارجی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه شهید بهشتی عزم جدی برای حرکت به سوی بین المللی شدن دانشگاه و افزایش جذب دانشجویان خارجی وجود دارد؛ برای نیل به این مقصود شورای سیاستگذاری جذب دانشجویان خارجی تشکیل شده است.

دکتر نصیری، با اشاره به عملکرد دانشگاه شهید بهشتی در حوزه آموزش مجازی اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا، شیوه برگزاری دوره های آموزشی تغییر کرد؛ دانشگاه شهید بهشتی به مدد برخورداری از زیرساختهای آموزش مجازی، در این حوزه موفق عمل کرد. باتوجه به ضرروت ارتقاء سطح آموزش و به منظور توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و یادگیری الکترونیکی، بالغ بر 4 میلیارد تومان هزینه شده است. طی این مدت 5 هزار عنوان درس، برای 20 هزار دانشجو توسط 1300 استاد ارائه شده است. از 5 هزار ظرفیت خوابگاهی برای 1300 نفر خوابگاه پیش‌بینی شده بود که حدود یک هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در خوابگاه ساکن شدند و با رعایت پروتکل های بهداشتی سرویس تغذیه دریافت می کنند.

وی، با بررسی وضعيت پژوهش، فناوري و همكاري‌هاي علمي بين‌‎المللي تصریح کرد: از سال 1393 تا 1399 در شاخص‌هایی مانند تعداد و مبلغ طرح‌های برون سازمانی، تالیف کتاب، چارک Q1، تعداد مقاله‌های مشترک با دانشگاه‌ها و موسسات خارج از کشور و مقاله‌های نمایه شده در اسکوپوس رشد خوبی را شاهد هستیم که منجر به ارتقاء جایگاه دانشگاه شهید بهشتی در نطام‌های رتبه‌بندی داخلی و خارجی شده است.

رئیس دانشگاه، با اشاره به برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه طی ماه‌های اخیر گفت: 10 مرکز نوآوری دانشگاه با حضور دکتر ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد. ایشان در این مراسم اعلام کردند که دانشگاه شهید بهشتی به مدد عملکرد ارزشمند در حوزه پارک علم و فناوری، مرکز رشد، مراکز نوآوری و تجاری‌سازی در زمره دانشگاه‌های نسل سوم قرار گرفته است.

دکتر باقری، قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم؛ در سخنانی از فعالیت های دکتر نصیری تقدیر کرد و گفت: دانشگاه شهید بهشتی با همت دکتر نصیری قیداری رئیس محترم دانشگاه در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی دانشگاه، ارتقاء زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی و ایجاد فضای همدلی در دانشگاه، عملکرد موفقی داشته است و از تلاش‌های ایشان قدردانی و تشکر کرد.

در بخش دستورکاری هیئت امنا، 38 دستور مطرح و پس از بحث و تبادل نظر، تصمیم‌گیری شد.

 

 

 

افزودن نظرات