صفحه اصلی
​ارائه نتایج طرح مطالعاتی آمایش استان قزوین در پژوهشکده علوم محیطی
  • 1103 بازدید

سمینار ارائه نتایج طرح مطالعاتی آمایش استان قزوین در پژوهشکده علوم محیطی برگزار شد.

به مناسبت هفته پژوهش انجمن علمی دانشجویی محیط زیست پژوهشکده علوم محیطی نشست علمی با عنوان: سمینار ارائه نتایج طرح مطالعاتی آمایش استان قزوین در این پژوهشکده برگزار کرد.

این سمینار با سخنرانی دکتر مبرقعی معاون پژوهشی و با حضور جمعی از اساتید پژوهشکده علوم محیطی چهارشنبه بیست و هشتم آذر ماه در سالن جلسات این پژوهشکده برگزار شد.

amayesh-ghazvin.gif

 

در این نشست دکتر مبرقعی با بیان اینکه انجام طرح مطالعاتی آمایش استان قزوین حدود سه سال زمان برده، گفت: این طرح برای بخشی از منطقه هفت آمایشی کشور (استان قزوین) بر اساس شرح خدمات مصوب سال 1390 کشور و در 8 فصل تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: آمایش سرزمین، به عنوان یک سند راهبردی ملی، همان برنامه ریزی فضایی است و رسالت برنامه ریزی فضایی، توزیع عادلانه فضای توسعه در جهت تحقق عدالت اجتماعی است. و در حال حاضر نیز با اینکه اکثر استان های کشور دارای طرح آمایش استان هستند، کشور هنوز از فقدان طرح آمایش ملی رنج می برد.

به گفته وی، شبکه راه­ های بین استانی، مهمترین علت توسعه این استان بوده و نقش ترانزیتی نیز مهمترین نقش این استان در بین مناطق آمایشی کشور محسوب می­ شود.

دکتر مبرقعی در پایان گفت: از جمله نوآوری های این طرح، می توان به ایجاد کاربری انرژی های بادی و خورشیدی در بین سایر کاربری ها و فضایی سازی نقشه های تجسمی اشاره کرد. 

افزودن نظرات