صفحه اصلی
انعقاد قرارداد طرح پژوهشی " توانمندسازی و حمایت از نیروهای متخصص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی"
  • 26882 بازدید

قرارداد طرح پژوهشی "توانمندسازی و حمایت از نیروهای متخصص در حوزه علوم انسانی و اجتماعی" حاصل همکاری مشترک دانشگاه شهید بهشتی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انعقاد یافته است.

این طرح توسط دکتر علی اصغر سعد آبادی​​​​​​​، عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ 18آبان ماه سال 1400 آغاز شده است.

امروزه دانشگاه ها باید اشتیاق بیشتری برای مشارکت با صنعت، دولت، و سایر مؤسسات آموزش عالی از خود نشان دهند. در شرایط کنونی، انتظارات هیات علمی و دانشجویان، در اثر تحولات جهانی و توسعه فناوری­های اطلاعات و ارتباطات و افزایش مراودات علمی، افزایش یافته است. آنها می­خواهند در مراکزی فعالیت و تحصیل نمایند که به رشد و شکوفایی مهارت­های آنان برای بقا و موفقیت در دنیای نوین کمک کند. بوتکمپ مربیگری کودک با هدف تربیت مربی، معلم، مراقب، پرستار و به منظور افزایش شایستگی­های مادرانه جهت آشنایی با نیازهای کودک و تلاش جهت برقراری ارتباطی سازنده، سرزنده و تعاملی با وی، همچنین کمک به افزایش دانش، شبکه سازی و تیم سازی علاقه مندان به حوزه استارت آپی کودک در زمستان 1400 به مدت 63 ساعت، توسط مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی  و مرکز نوآوری علوم تربیتی و روان شناسی با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می­گردد.

 در این دوره آموزشی فشرده که ماهیت آن کاملا کاربردی و عملیاتی است، متقاضیان علاوه بر آشنایی با 21 سرفصل جامع و تخصصی که متناسب با نیازهای کودک امروز، الزامات مورد نیاز در تعامل با کودک در سطوح و ابعاد مختلف و تغییرات برآمده در دنیای پیرامون وی می­باشد، نحوه کاربست موارد فوق را در عمل و به شکل کاملا تخصصی و کاربردی در قالب آموزش­ها و فعالیت­های طراحی شده، زیر نظر استادان  مجرب و ناظران تخصصی در این حوزه می آموزند.

در حوزه علوم انسانی و اجتماعی شرکت در این دوره منجر به بسترسازی برای رشد بیشتر این حوزه، تربیت افرادعلاقمند و توانمند به حوزه علوم انسانی، اشتغال­زایی در حوزه­های علوم انسانی، علوم­تربیتی و رفتاری، پیوند حوزه علوم انسانی با صنعت، حمایت از فعالین این حوزه، تربیت منتورها( راهنمایان حرفه­ای) تخصصی حوزه علوم انسانی، اجتماعی می­شود.

  علاوه بر این در حوزه فردی شرکت در این دوره منجر به بهره مندی از فناوری­ها و دانش روز مبتنی بر شواهد، در جهت ارتقا کیفیت مربیگری کودک، دانش افزایی نظری و عملی، توان تصمیم­گیری خلاق و مناسب در شناسائی و حل مشکلات خانواده و کودک، اشتغال در حوزه متناسب با تحصیل، درآمد­زایی، افزایش سطح رضایت فردی و انگیزه­مندی در متقاضیان به واسطه مهارت­های به دست آمده برای ورود به بازارکار گردد.

از سوی دیگر تقویت تعهد و اخلاق محوری، ارائه خدمات پر کیفیت درجهت اشاعه فرهنگ سلامت محوری در جامعه، توجه و کاربست مداخلات پیشگیرانه و توانمند سازانه با توجه به سه سطح پیشگیری نظام سلامت، پایش و پیگیری سلامت کودک و خانواده در ابعاد مختلف وحفظ و ارتقا سلامت و کرامت انسانی در ابعاد مختلف جسمی، روانی،جنسی و معنوی در جامعه  نیز می تواند از دیگر اهداف و رسالت هایی باشد که با دست یابی به  اهداف اشاره شده قبلی، این مهم نیز تحقق یابد.

بنابراین در این دوره جامع کاربردی عملیاتی(بوتکمپ) متقاضیان و علاقمندان با دریافت دوره آموزشی فشرده طی فرآیندی منظم، دانشی را در زمینه­ای مشخص به دست می آورند که به این واسطه می­تواند با ارتقا مهارت­ها و تجارب آموخته شده مسیر بهتری را برای ایجاد یا انتخاب شغل متناسب با توانمندی­ها و مهارت­های آموخته شده بیابند.

افزودن نظرات