تجمع دانشگاهیان شهید بهشتی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

970 بازدید

دانشگاهیان شهید بهشتی امروز یکشنبه نهم اردیبهشت‌ماه 1403 در حمایت از جنبش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع کردند.

دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه شهید بهشتی با برگزاری تجمع اعتراضی، حمایت خود را از خیزش بیداری دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کردند.

دانشگاهیان شهید بهشتی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در میدان مرکزی دانشگاه با حرکت در خیابان‌های دانشگاه و سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به سمت ساختمان کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی دانشگاه راهپیمایی کردند و از تظاهرات مسالمت آمیز جهانی در حمایت از فلسطین علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و جنبش ضد صهیونیسم حمایت کردند.

دانشگاهیان آزادی‌خواه دانشگاه شهید بهشتی با تجمع در مقابل ساختمان کرسی حقوق بشر با اعلام حمایت از اعتراضات ضد اسراییلی در غرب، اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند. در ادامه بیانیه دانشگاهیان شهید بهشتی به شرح زیر قرائت شد:


بسم الله الرحمن الرحیم

"و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون" 

و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.  

قران کریم- سوره انبیا 105


اساتید و دانشجویان آزاده و آزادیخواه عزیز همانطور که تاریخ بارها گواه این مساله بوده است، نخبگان هر یک از جوامع مانند دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها همیشه در خط مقدم دفاع از انسانیت و آزادی در سراسر جهان بوده و خواهند بود. ما به نمایندگی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی، حمایت عمیق خود را از ادامه تظاهرات مسالمت آمیز جهانی شما در حمایت از فلسطین علیه تهاجم وحشیانه نظامی به غزه و جنبش ضد صهیونیسم اعلام می داریم و خواستار آزادی دانشجویان و اساتید دستگیر شده می باشیم. مایه شگفتی است که با وجود کشته شدن بیش از 35000 فلسطینی از آغاز جنگ غزه که عمدتاً زنان و کودکان بوده‌اند و بیش از 62 درصد خانه‌هایشان نیز ویران شده‌است، تاکنون هیچ پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به آتش‌بس واقعی در غزه صورت نگرفته است. سکوت بیشتر و عدم اقدام عملی دولت ها و سازمان‌های بین‌المللی دولت‌ها در مورد حقوق اولیه فلسطینیان و نسل‌کشی در غزه دیگر قابل قبول نیست اگر خود را عالم آزاده بدانیم. ما امیدواریم که ادامه جریان عدالتخواهانه ما به رهبری دانشگاهیان منجر به پایان دادن حمایت‌های دولتهای آمریکا و اروپا از اسرائیل شود. علی‌رغم هرگونه سرکوب، تداوم اعتراضات ما نقش کلیدی در مبارزه و غلبه بر نابرابری و ظلم ناشی از امپریالیسم آمریکا و رژیم آپارتاید صهیونیستی خواهد داشت و به لطف خدا تا جایی گسترش خواهد یافت تا به پایان نسل کشی در غزه منجر شود. ان‌شاءالله

دانشجویان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی

تهران 9 اردیبهشت ماه 1403

 

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: