صفحه اصلی
برگزاری مراسم روز پژوهش سال تحصیلی 1403-1402 در پژوهشکده فضای مجازی
  • 24432 بازدید

بسمه تعالی

     مراسم روز پژوهش در هفته پژوهش سال 1402 در پژوهشکده فضای مجازی با حضور 50 نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان در روز سه شنبه مورخه 21/09/1402 از ساعت 15:10 با تلاوت قران کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

     در بخش اول برنامه، جناب آقای دکتر طالب پور (ریاست سابق و بنیانگذار پژوهشکده فضای مجازی) به چگونگی ایجاد این پژوهشکده و اهداف آن که زمینه‌های پژوهشی تحلیل محتوا در فضای مجازی، امنیت فضای مجازی و ابعاد انسانی فضای مجازی پرداختند. در ادامه در مورد سه رشته فعال مرتبط به هر گروه در پژوهشکده تحلیل محتوا = مالتی مدیا، امنیت= امنیت شبکه و ابعاد انسانی فضای مجازی = مهندسی صنایع اشاره کردند. ایشان ارتباط با صنعت را از اولیت‌ها ی پژوهشکده  برشمردند. با توجه به پیشرفت روز افزون پژوهشکده اکنون زمان خوبی است که دانشجو مقطع دکتری در پژوهشکده اضافه شود. ایشان ضمن اشاره به روند روبه رشد پژوهشکده در چاپ مقالات کیفی و همچنین رشد ارتباطات صنعتی توصیه‌هایی برای حفظ این روند مطرح کردند. در بخش پایانی، نیت مناسب در سایه تقوا و تلاش را عاملی موثر در  پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی دانستند.

      در بخش دوم برنامه ریاست محترم پژوهشکده (جناب آقای دکتر محمودی) ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، به اهمیت پژوهش در شاخه های مختلف اشاره نموده و همکاری مشترک با صنعت که همه در راستای سیاست های کلان دانشگاه شهید بهشتی می باشد اشاره نموده که در چارچوب و قوانین و مقررات دانشگاه صورت گیرد، آقای دکتر سلیمانی (معاون محترم پژوهشی و تحصیلات تکمیلی). دیگر سخنران برنامه بوده که سعی نمودند از طرف دانشجویان جلسه پرسش و پاسخ کوتاهی با آقای دکتر طالب پور برگزار نمودند و مشکلات و دغدغه هایی که ممکن است از سوی دانشجویان وجود داشته باشد پرداختند. در ادامه اساتید پژوهشکده توصیه‌هایی برای حاضرین در جلسه در حوزه‌های علمی و صنعتی داشتند.

     در قسمت دیگر از برنامه یکی از فارغ‌التحصیلان موفق در صنعت که کسب و کار نوآوارنه‌ای را راه‌اندازی کرده بودند حاضرین معرفی تا دانشجویان از ایده های ایشان کمک بگیرند. در قسمت دیگر برنامه پذیرائی از حاضرین صورت گرفت و هدیه ای به رسم یادبود به شرکت کنندگان برنامه اهدا شد.

    در بخش پایانی با توجه به سه گروه اصلی فناری انتقال محتوا امنیت ابعاد انسانی فضای مجازی، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید هر گروه در فضایی مجزا نشست صمیمی با هم داشته و به تبادل نظر و ارائه تجربیات خود پرداختند . لازم به ذکر است برنامه ی فوق در ساعت 19:30 به پایان رسید.

افزودن نظرات